Na deze videoles kun je:
Begrijpen >
- uitleggen wat de termen natuurlijke processen, conditional design, algoritme, generatieve kunst, fulguriet, habitat en gentechnologie betekenen
- onderzoek doen naar de manier waarop verschillende materialen reageren op veranderingen uit hun omgeving
- invloed uitoefenen op het groeiproces van een plantje
- een digitaal groeiproces programmeren dat dat zich steeds op een andere manier ontwikkelt
- het fenomeen ‘fulguriet’ en habitat beschrijven aan de hand van een kunstwerk
Kritisch denken >
- uitleggen hoe Driessens & Verstappen natuurlijke processen gebruiken om kunst te maken met steeds een andere uitkomst
- aan de hand van generatieve kunstwerken vertellen wat het systeem is dat de kunstwerken belichamen
- beschrijven hoe de kunstwerken van Driessens & Verstappen maatschappelijke kwesties agenderen, zoals voedselverspilling en biodiversiteit
- aan de hand van een casus beargumenteren in hoeverre de mens mag ingrijpen in de natuur
Maken >
- verschillende concepten voor een kunstwerk bedenken en hier een beargumenteerde keuze voor maken
- vanuit experiment een kunstwerk maken en deze gedurende het maakproces kritisch testen en verbeteren om het idee te verbeelden en uit te werken.
- het gekozen concept op eigenzinnige en zorgvuldige manier vormgeven
Reflecteren >
- vertellen over het maakproces, de functie en meerwaarde van je kunstwerk